paulahuizinga.reismee.nl

OZ with my mum

Hello Everyone,

My journey in OZ is almost over..It was hard to say goodbye to my host family but i know that i will see them again.. it was amazing with them and i enjoyed my stay in WA.

Op 2 juli kon ik mama verwelkomen in Perth, op de airport moest ik huilen omdat ik blij was om haar te zien. Na 6.5 maand kon ik mama weer knuffelen.. we begonnen ons gezamenlijke avontuur in Boddington waar ik haar kon laten zien waar ik woonde en mijn fijne hostfamilie kon ontmoeten! Ook heb ik haar voorgesteld aan wat vrienden en hebben we geluncht in de pub in Quindanning( in the middle of now where) heel leuk en gezellig!! Wel jammer dat het koud was maar ach verder was het redelijk zonnig! Na 3 nachten Boddington kon het avontuur beginnen.

Perth (5 juli tot 8 juli)

We sliepen in mount bay waters,een fijn appartement met veel leuke dingen dichtbij. Zo kon ik mama mijn favoriete plekjes van Perth laten zien. Het regende wel de eerste dag maar ja goed het is winter en helaas hoort dat er hier dan bij. Op de eerste dag heerlijk koreaans gegeten.. op de tweede dag zijn we via veel trap treden naar kingspark gelopen waar je mooi uitzicht hebt over de stad. Veel gelopen door het park en wat is het daar mooi groen en kleurrijk! Uiteraad heerlijk glaasje wijn op een terras en gegeten in het hotel. Fremantle hoort er ook bij. Een stad wat veel cultuur en mooie straatjes heeft. Ook dit wilde ik mama graag laten zien. Heenweg met de boot en terug met de trein.. mooi weer, leuk gewinkeld en schoenen gekocht!! Op de laatste dag zijn we naar de dierentuin geweest in South Perth. Mooi groot park met veel soorten beesten.. en tussen de kangaroo's lopen is en blijft toch erg bijzonder.. ook de koala mocht niet ontbreken. :) op 9 juli begon het volgende avontuur.

Indian Pacific(trein van Perth naar Adelaide 9 juli tot 11 juli) ontvangen in de stationshal met koffie/thee/juice en koekjes. Dat op zich was heel leuk! Toen naar onze cabin.. J 3 was ons nummer en klein was het maar wel gezellig ouderwets en erg luxe. Niet veel geslapen omdat de trein erg bewoog maar de landschappen onderweg maakte veel goed. Champagne drinken en heerlijk eten ook!! Want was dit een mooi avontuur en geweldig om mee te maken, personeel erg aardig en behulpzaam! Na 2 nachten was het echter fijn weer met beide voeten op de grond te staan zonder dat je het gevoel had om te vallen.

Adelaide( 11 juli tot 14 juli)

Kleine stad met veel groen en mooie bergen. Met de tram naar Glenelg( strand) heel gezellig met winkels en strand, jammer dat niet warm genoeg was om te zwemmen! We hebben ook een tour gedaan naar de adelaide hills, een middag in een klein busje. Erg geslaagd en leuke plaatsjes, uitzichten onderweg!! Leuke stad maar na 3 dagen had ik het wel gezien..:)

Melbourne (14 juli tot 19 juli)

Wat een grote en drukke stad!! Mooie kleine straatjes.. hoogtepunt van Melbourne was de fietstour door de stad en buitenwijken. Wat was dat leuk om te doen. De gids en mama en ik met een helm op en een geel hesje aan fietsend door de stad.. Graffiti straten, musea, rod laver arena(Australian open) was mijn favoriet. Wat was dat cool om te zien in het echt en wat gigantisch! Wel zijn we een paar keer verdwaald in de stad na die tijd omdat je na zo'n fietstour de stad dan lijkt te kennen.. ;) de great oceaan road was ook erg bijzonder.. lange kustweg met onder andere de twelf apostles. Wel een lange dag maar de moeite waard!! Wat een geweldige natuur!! MELBOURNE IS BEAUTIFUL. Wat ons opviel is dat er veel aziaten wonen en dat die niet echt om anderen denken! Niks met aziaten maar hier viel me echt op dat ze totaal niet op lette wat en hoe ze iets deden.. is dit normaal? Op 19 juli haalde we onze auto op voor ons ena laatste avontuur.. wat inmiddels ook al weer bijna klaar is. Wat vliegt de tijd voorbij!

Auto van Melbourne naar Sydney(19 juli tot 22 juli)

Elke dag ongeveer 4 uur rijden en langs de kust met prachtige uitzichten! Drie keer een hotel, in lake entrance was onze eerste stop, het was koud en het regende maar een leuk plaatje en fish and chips gegeten!! Volgende dag verder langs de kust met toeristische routes die ons mooie plekken liet zien. Ook best spannend voor mama, links rijden en een automaat maar ze doet het goed! Ik vind zelfs nog spannend in kleine dorpjes, ook al ben ik een automaat en links rijden gewend! Het fijne van de auto is dat je kan stoppen wanneer je wilt. Tweede stop was Narooma waar we in een oudbollig B&B zaten maar wel erg sfeervol. Lieve mensen en een prima ontbijt! Indiaas gegeten bij een leuk restaurantje. Jammie :) Volgende dag(vandaag) richting Mollymook voor onze laatste motel voordat we aankomen in Sydney. Onderweg veel moois gezien, prachtige stranden en vooral veel bergen en bomen! De wegen zijn hier prima te doen en er zijn ook soms haarspeld bochten, maar het gaat voorspoedig!! Wat zien we veel en we hebben soms onze kibbel momentjes maar we lachen ook veel! Het gaat goed met ons en het is fijn elkaar weer te zien. Nu Mollymook bekijken en morgen op naar onze laatste stop SYDNEY! BEN HEEL BENIEUWD! Foto's zal ik plaatsen en daarbij een korte update over Sydney.. ik hoop dat jullie zo weer op de hoogte zijn..

Bedankt voor al jullie reacties en lieve berichtjes de afgelopen maanden.. ik vond dat erg leuk om te lezen! Maar nu is het weer tijd om iedereen straks weer te zien.. ook wel weer fijn :)

Wat was dit een mooi avontuur!! Ik heb ervan genoten en dat doe ik nog steeds... OZ je bent geweldig en mooi!!

Heel veel liefs,

Letty en Paula

Reacties

Reacties

Gerda

Fantastisch!!!!!!

Anke

Mooi half jaar, mooi verhaal, mooie mensen, mooie gebeurtenissen, je hebt er uit gehaald wat er in zat. Chapeau!

Janny

Dank voor dit uitgebreide reisverhaal, leuk om te lezen. En dan nu nog naar Sydney, lijkt me ook fantastisch. Maak maar veel foto's. Tot gauw!

Esther

Hahaha, dat van die Aziaten herken ik wel heel erg vanuit China! Het is gewoon een voor ons bizar cultuurverschil. Als ze je niet persoonlijk kennen, lopen ze je zo omver, duwen je praktisch aan de kant bij een rij (in de rij staan is ook niet te doen daar) alsof je niet bestaat.
Maar ja, voor hen is dat normaal...
Veel plezier in Sydney!! Groetjes aan Letty!

Marian Huizinga

Wat geweldig dat jullie dit samen mogen beleven !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active