paulahuizinga.reismee.nl

Six weeks in Australia

Hallo lieve lezers,

Hier is weer een blog vanuit Downunder... Het waren weer 2 mooie weken maar ook wat tegenslagen helaas.. Door de warmte ben ik twee dagen ziek geweest, migraine en misselijk. Ik was er helemaal klaar mee en wilde graag in mijn eigen bedje slapen. Heimwee is dus wel degelijk aanwezig maar gelukkig zijn ze hier heel lief en hebben ze mij er door heen gesleept! Gelukkig heb ik na twee dagen ziek zijn weer kunnen genieten en leuke dingen kunnen doen met andere aupairs en mijn hostfamily. Ik kijk nu naar buiten en denk ik wil nog lang niet naar huis..

En ik ben trots op mezelf dat ik deze stap heb gezet en op dat ik mijn eerste echte roadtrip heb gemaakt in de auto.. okee het was niet heel ver voor de normale australier is 1 uur rijden heel gewoon.. maar voor mij was het een avontuur en ik trilde in de auto want wat vond ik het spannend! Sorry de foto"s doen het niet, wilde uploaden dus dat komt nog wel! Ik ben naar Dwellingup gereden, een klein dorpje op ong 60 km hier vandaan! Even uitgestapt en genoten van de rust en toen weer terug gereden! Ook maar weer gedaan!

Werkdagen gaan ook steeds beter, Alex went al goed en hij vraagt ook steeds just dance Paula? Hij is dol op dansen, het liefst doet hij het de hele dag.. Ook Izzy doet mee, dan staat ze en beweegt ze op en neer, probeert ze haar broers na te doen :) . Mijn werkdagen zijn best lang, ze werken hier 10 tot 12 uur op een dag, voor Dominic en Susan is dat heel gewoon! Dus ik begin meestal rond 6.30/7.00 en werk tot ongeveer 5 of 6 uur.. dan eten koken of restjes van de dag ervoor eten.. Meestal eten de kinderen eerder en wij rond 18.30/19.00. Tsja en wat doe je op een dag als hier t zo warm is? Ochtends buiten spelen en naar de speeltuin of boodschappen doen en middags binnen met de airco aan haha.. films kijken of just dance natuurlijk! Maar afgelopen maandag hebben we koekjes gebakken en die waren best goed gelukt al zeg ik het zelf. Er komt routine in mijn werkdagen en Hayden is mijn grote helper.. Het zijn mijn kleine broertjes en zusje en zo voelt het ook echt, soms kan ik ze achter het behang plakken en wil ik even rust maar meestal geniet ik van ze en we de spelen de hele dag! Ook op vrije dagen help ik ze ook veel, Hayden naar zwemles brengen of even de post halen. (ze hebben hier een box bij het postkantoor, geen brievenbus bij de deur)

Perth

Op vrijdag 20 januari dagje Perth, ik kon meerijden met een vriendin van Susan.. Eerst heerlijk geshopt in een groot winkelcentrum met haar dochter van 7, zo leuk en gezellig!! Zij had een afspraak daar en wij moesten ons daar even vermaken voor 2 uurtjes.. geen probleem!! Nieuwe broek, shirtje,legging en kaartjes gekocht voor familie.. Daarna hebben zij mij afgezet op cottesloe beach waar ik met een andere aupair had afgesproken.. Heerlijk rondgelopen en genoten van de zeegeluiden..Lekker chillen en kletsen!! Ook beetje verbrand maar ach gaat wel weer over!! Het was een leuke dag, wel heel moe dus maar vroeg naar bed gegaan!

Ook ben ik in Williams geweest met hostdad en kids.. een klein dorpje op ongeveer 45 min rijden.. Heerlijke milkshake gedronken en een beetje rondgelopen daar.. toen weer richting huis! Zo hebben heb eewe vaker van die kleine tripjes ,maar zo zie ik veel van de omgeving. I love it!!!

Vanaf donderdag 26 tot zondag 29 januari ben ik alleen( heb er inmiddels al twee dagen op zitten!), mijn hostfamily is met vakantie en ik geniet van de rust zonder kinderen hihi. Ik ben gister(27 januari) naar Perth gegaan waar ik had afgesproken met weer een andere aupair.. Handig dat facebook! Maar ik was verdwaald, wel twee keer in een nieuwbouwwijk! Stressen en hulp vragen want de tomtom deed het niet en mijn telefoon deed het niet... aaaaaah!!!!! Maar het is gelukt en ik heb een leuke middag gehad!! Home safely and again a big adventure!!! Vandaag gefietst naar het dorp op een leuk paadje met heuvels.. je komt dan uit bij het meer waar je mooi uitzicht hebt! En even kan chillen en genieten! PFF maar wel warm dus snel weer terug.. ook dat kunnen we weer afvinken, fietsen in Australia!!

O ja en een Kangaroo gezien, die springen hier voor je auto als het te donker is!! Gelukkig reed mijn hostmum na een heerlijk etentje twee weken geleden alweer( zie foto voor de foto van mij en hostfamily) en kon ik alleen denken yes ik heb een kangaroo gezien! Ik zei tegen mijn hostfamily, nu kan ik wel naar huis, grapje!!

Nog wat leuke weetjes over dit mooie land:

  1. - Zonnebrand wordt je beste vriend!
  2. Je ziet hier veel bouwvakker spleten( ook bij hostfamily)
  3. 1 uur rijden of meer is hier heel normaal
  4. Kangaroo's springen voor je auto en kijken je dan recht in de ogen aan..
  5. Ze vragen altijd hoe met je gaat, ook als ze je niet kennen.
  6. Kinderen van 9 smeren niet hun eigen brood..

Snel meer leuke weetjes en verhalen!

En bedankt voor alle leuke reacties op facebook of onder blogs en foto's, vind ik erg leuk om te lezen..

See ya!

liefs Paula









Reacties

Reacties

Anke wudich

Hey Paula,
Top zoals je alles eruit wat er in zit. Geniet ervan! Dit pakt niemand je meer af. Fijn dat je met je heimwee momenten goed wordt opgevangen. Have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active