paulahuizinga.reismee.nl

No Worries!!

Dag lieve lezers,

Het gaat hier goed, het is lastig om jullie elke week een update te geven. Maar hier is dan weer een nieuw verhaal over mijn belevenissen downunder. Ik rij auto aan de linker kant van de weg, begin al met een australisch accent te praten en leer veel over australische uitspraken! We hebben elke ochtend Brekkie hier(breakfast) en wanneer je een winkel of restaurant in loopt vragen ze altijd How are you? uit beleefdheid.. kunnen we in NL nog wat van leren..

Wink
En oja er loopt hier van alles door de tuin van slangen( nog niet gezien wel gehoord!) tot Guana's en kookuburra's( australische lachvogel). En is afgelopen week een bushfire geweest vlakbij ons huis, alles gelukkig oke en onder controle. Maar was wel even heftig toen we het zagen, wij reden net richting Perth maar Dominic was nog op het werk. Gelukkig stuurde hij later een sms dat hij veilig thuis was.(Hij ging niet mee naar Perth) Zou er aan moeten wennen, gebeurd hier regelmatig. Ze weten wat ze doen, dus komt goed!

Ze hebben hier niet zoveel met oud en nieuw, dus vroeg op bed maar wel op het strand geweest overdag..Heerlijk pizza eten, genieten van de zon en voetjes in de zee. Een hele gezellige dag voor oud en nieuw en Susan's verjaardag! De volgende dag op 1 januari heb ik eieren gebakken en hebben we veel cricket gekeken en natuurlijk tennis(hotman cup in Perth is voor Australian open in Melbourne) Gelukkig houdt Susan ook van tennis en als de kinderen het toe laten kijken we de hele middag tennis.

Op 2 januari hadden we pizza night en maakte we ieder onze eigen pizza. Jammie!
Rustig weekje, wennen aan auto rijden, genieten en vooral veel richting zwembad voor Hayden's swimming club.. Ook met lieve nicht Esther geskyped op 4 januari.. fijn en gezellig!

Perth

Op donderdag 5 jan zijn we in de loop van de middag naar Perth gegaan, richting ons appartement( die groter was dan ik had in NL hihi) waar we voor een paar dagen zijn voor Hayden omdat hij daar moet zwemmen. Met een vriendin van Susan en haar twee kinderen want haar zoon moest ook zwemmen.. in de avond richting kingspark gelopen via een trap van ongeveer 220 treden..en bij een healthy restaurant een cheeseburger gegeten met zoete aardappel frietjes( was Hayden is iets minder blij mee hihi). Vroeg naar bed want volgende ochtend om 8 uur zwemmen.

Vrijdag hele ochtend zwemmen en op 2 seconden werd hij tweede in 1 van de races( vier keer zwemmen in totaal per leeftijd en niveau) maar niet een medaille want andere waren net iets sneller..maar hij deed het goed! Na het zwemmen op naar de bioscoop met Hayden, zijn vriendje en vriendjes zusje. SING gaat over een zangwedstrijd onder dieren om het theater te redden. De koala is de eigenaar maar het loopt niet goed! We hebben veel gelachen en genoten van de film met popcorn en slushie( ijskoud drinken)

Avonds naar Elisabeth quay om hapje te eten. Ik had met Carlijn afgesproken( aupair in Perth)om bij een indiaas restaurant te eten, heerlijk gegeten! Daarna nog wat rond gelopen op een internationale markt waar we poffertjes hebben gekocht om te delen met onze hostfamily hihi.. Gezellige avond gehad! Perth is een geweldige stad met veel parken en mooie stranden.. erg genoten!

Op zaterdag kwamen we weer terug uit Perth en hebben we thais gegeten wat we hadden meegenomen uit Perth.. hmm!

Op zondag geskyped met Rik( ze waren erg nieuwsgierig naar mijn broer, elk familie lid of vriend trouwens). Leuk om contact te hebben met thuis en ze het huis te laten zien! Daarna weer genoten van de heerlijke cheesebowl met crackers.. die we ook met kerst hebben gehad! Die ga ik echt onthouden en in NL een keer maken.

Eerste werkdag 9 januari

Rond 7.00 ontbijten met Izzy en de andere twee sliepen nog. Alex vond het eerst maar niks dat ik in zijn kamer stond, hij wilde papa en mama. Hayden werd ook wakker en zette just dance aan wat Alex fantastisch vind. Hij kwam langzaam zijn kamer uit en was ineens heel blij.. hij probeert het na te doen, zo grappig! Rond 12.40 richting zwembad voor Haydens swimming club en daarna ging hij spelen bij een vriendje. Het ging best goed voor een eerste werkdag ondanks Alex zijn schreeuwen en huilen. Izzy deed het ook erg goed, natuurlijk moeten we allemaal nog wennen maar we komen er uiteindelijk wel uit. Op mijn werkdagen kook ik dus vandaag stond pasta met pestosaus op het menu, Dominic at op het werk dus was later thuis. Maar was lekker al zeg ik het zelf. hihi

Vandaag was mijn tweede werkdag die ondanks Alex ik wil niet in de auto fase best goed ging.. just dance uiteraad aan en buiten races houden op de step.. Alex wint altijd..hij is te snel haha! Op het menu vandaag burrito's uit de oven met gehakt, paprika,ui,mais,tomaat,avocado en natuurlijk veel kaas(favoriet hier)..Ik zal eens beginnen met het snijwerk en de saus maken.

Susan besteld alles online en dat halen we dan op in Mandurah, ideaal als je niet met kinderen de winkel in kan. Sorry voor mijn zinsopbouw en engelse woorden tussendoor, gaat zo snel als je alleen maar engels praat..
No worries zeggen ze hier ook erg veel!!

See Ya!

Liefs Paula

Reacties

Reacties

letty

No worries, klinkt goed. Volgens mij mogen ze blij zijn met jouw kookkunsten! Grappig dat Susan en jij elkaar ook vinden in tennis kijken; ik keek ook trouwens :-)
dikke kus!!

Gina

leuk om me te lezen!

Anke wudich

Leuk! Je vermaakt je wel! Top! Genietse!

Heleen

Hartstikke leuk en interessant te lezen wat je allemaal meemaakt Paula. Veel succes en no worries!

Ralph

Enjoy dear Paula!

Marion

Klinkt allemaal erg goed. En... Het gaat vast goed komen met Alex. Nu nog even wennen en straks wil hij niet anders dan met jou op pad! Leuk te lezen hoeveel aandacht er is voor sport. En wat leuk dat je contact hebt met een andere au pair!
Groetjes vanuit een koud en somber Zuidlaren!!

Esther

Ik ben heel benieuwd naar je Australische accent straks! En naar je Australische kookkunsten. Je hebt in ieder geval genoeg tijd om dat een es even lekker te ontwikkelen.
Have fun dear!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active